Zomervakantie

7 januari 2015 - Teresópolis, Brazilië

Hallo allemaal!

het is alweer even geleden dat ik weer iets op mijn blog geschreven heb, maar ik heb het wel druk gehad aangezien het nu zomervakantie is voor mij! Ik ben ondertussen naar Curitiba gereisd, heb kerstmis hier met mijn gastfamilie doorgebracht, en ben nieuwjaar in Cabo Frio gaan vieren.

Sommigen van jullie herinneren zich Nicolle misschien nog, zij is vorig jaar in België op uitwisseling geweest en heeft 3 maanden bij mijn thuis gewoond. Ik ben haar nu bij haar thuis hier in Brazilië gaan bezoeken. Nicolle woont in Curitiba, een stad in het zuiden van Brazilië, waarvan vele Brazilianen zeggen dat het het moderne deel van Brazilië is, en meer vergelijkbaar is met Europa. Curitiba heb ik dan in 6 dagen een beetje leren kennen met Nicolle en ook een andere uitwisselingsstudent uit België, Ben, die daar in Curitiba zijn uitwisselingsjaar doet.

Toen ik terug kwam van Curitiba was het al bijna Kerstmis, dagen die ik gewend ben om met mijn familie door te brengen, moest ik nu met een andere familie vieren. Dit was een beetje moeilijk voor mij, aangezien alles anders was. Het eten, de mensen, de gewoontes... alles was anders. Het was een leuke ervaring om te kunnen zien en meemaken hoe andere mensen Kerstmis vieren, maar ik verkies toch Kerstmis met mijn eigen familie!

Voor nieuwjaar zijn we naar Cabo Frio gegaan. Hier in Brazilië is het voor velen de gewoonte om naar het strand te gaan om nieuwjaar te vieren, want in tegenstelling tot in België is het hier dan zomer en heeeel warm! Om middernacht was er een geweldige vuurwerkshow, waarna bijna alle jongeren het nieuwe jaar op straat met elkaar gaan vieren. Ik heb het samen met mijn vriendin Minttu, van Finland, gevierd en heb mij enorm geamuseerd!

Nu heb ik nog een maand zomervakantie en die ga ik samen met vele andere Rotary uitwisselingsstudenten in het noord-oosten van Brazilië doorbrengen. Daar zal ik jullie daarna dan meer over vertellen!

Vele groetjes!
Elena

1. Huygen Christa:
    7 januari 2015
    Hey Elena,heel fijn weer iets te mogen horen van jou :-) en willen jou de beste wensen overbrengen voor het nieuwe jaar.Een goede gezondheid,veel plezier en geluk en alles wat wenselijk is.Fijn dat je zo een leuke tijd meemaakt en dat je zoveel mooie dingen mag bezichtigen.Is een hele ervaring voor je.Geniet nog vj maand vakantie samen met de anderen.Weet dat wij heel veel aan jou denken en kijken uit naar je verhalen.Dikke knuf en veel plezier. Veel liefs xxx Christa en co.