Parati

11 november 2014 - Teresópolis, Brazilië

Hallo allemaal!

Ondertussen is mijn derde maand in Brazilië ook al achter de rug, de tijd gaat snel voorbij! Ik heb deze maand mijn 18e verjaardag hier mogen vieren met fantastische vrienden en familie, ik heb ook al een klein beetje meer van Brazilië kunnen bewonderen dan alleen Teresopolis, en ik heb besloten mijn Engels achterwege te laten en mij te concentreren op het Portugees, wat tot nu toe heel goed meevalt!

Een paar weken geleden had ik een weekje verlof, en mijn gastoma heeft van deze gelegenheid gebruik gemaakt om mij een paar dagen mee te nemen naar Rio de Janeiro. Ik was ontzettend enthousiast omdat ik eigenlijk nog niet zo veel van Rio gezien had en dat natuurlijk een van de dingen was waar ik enorm nar uitkeek! Ze heeft mij dan ook meegenomen naar het 'Christusbeeld', maar jammer genoeg had ik de pech dat het weer niet echt mee zat die dag en ik alleen maar mist gezien heb... Natuurlijk gaan we nog eens terug een andere keer en laten we dan hopen dat het weer ietsje beter meevalt! Voor de rest hebben we vooral gewoon een beetje rondgelopen en heb ik een een beetje van het dagelijkse leven daar in Rio kunnen opsnuiven.

Vorige week ben ik samen met mijn ouders naar een stadje genaamd 'Parati' geweest voor 4 dagen. Parati is een stadje dat in het verleden gebruikt werd voor de export van goud naar Rio de Janeiro, en zo naar Portugal. Het mooie aan de stad is dat het een historische stad is (en dat is te zien aan de gebouwen) en ook de natuur is er adembenemend! De eerste dag hebben we de stad een beetje verkend, de winkeltjes bezocht en uitgerust van de lange reis. De tweede dag hebben we een trip gemaakt met een busje naar mooie watervallen en stranden die er te zien waren. De derde dag hebben we een boottocht gemaakt om de verschillende eilanden in Parati te kunnen bewonderen en te zwemmen in de zee. Ik heb hier echt prachtige plaatsen gezien die ik niet met woorden kan beschrijven! Ik heb dus heel veel foto's gemaakt zodat ik er jullie toch een beeld van kan geven hoe geweldig mooi Brazilië kan zijn! Ik ga proberen deze foto's zo snel mogelijk op mijn blog te zetten zodat jullie een beetje mee kunnen bewonderen.

Heel veel groetjes!

Elena

1. Huygen Christa:
    11 november 2014
    Hey Elena,blij iets van jou te mogen horen :-) fijn dat het jou zo goed gaat.En heel fijn dat je zoveel mooie plaatsen al hebt mogen bewonderen.Geniet er alleszins maar van.Wij kijken alvast uit naar de foto's die nog gaan komen :-) en wensen jou nog heel veel leuks en moois toe.Dikke knuf en veel liefs van ons xxx Christa en co.
  2. Rosita Creten:
    25 november 2014
    Dag buurmeisje, via de Green High nieuwsbrief (weet je nog :-) ben ik op je blog terecht gekomen. Het is heel tof om je verhalen te lezen en de mooie foto's te bewonderen. Fijn te weten dat het daar zo goed met je gaat! Je bent duidelijk in een leuke familie terecht gekomen. Hier in België gaat alles z'n gewone gangetje ... met de kerstexamens in zicht is het vooral uitkijken naar de kerstvakantie.
    Geniet nog verder van de vele ervaringen en indrukken. Wij gaan je blog zeker blijven volgen.
    Lieve groeten van Rosita, Alain, Emma, Manu en Isa.